Mireille’s wintersport tips

Misschien ga je met de kerstvakantie op wintersport en net nu je aan het PowerSlimmen ben denk je misschien dat is niet handig!
Gelukkig ben je met wintersport lekker actief bezig dus verbrand je net wat meer calorieën.

Zelf ben ik een enorme skifan en voor de mensen die deze passie met mij delen heb ik wat tips voor jullie om de skivakantie PowerSlim proof door te komen.

Onderweg 

De vakantie begint natuurlijk al onderweg, in de auto wordt vaak veel gesnoept, broodjes gegeven en frisdrank gedronken. In het tankstation zijn ook veel verleidelijke koolhydraatrijke hapjes te vinden. Zorg dat je zelf gezonde alternatieven bij de hand heb, neem bijvoorbeeld i.p.v. een Mars of een Snicker een lekkere PowerSlim reep mee. Ook kun je zorgen voor een gekookt eitje, stukjes komkommer of een lekkere salade in een afsluitbaar bakje. Eet de rest van jouw gezin wel koolhydraten neem je voor hun lekkere broodjes mee. Als tussendoortje zou ik PowerSlim producten nemen die je zo kunnen eten of drinken, zoals de ready to go producten, repen, koekjes enzo. Neem een aantal grote flessen water mee, zodat je altijd wat te drinken bij de hand hebt. Maak eventueel een van deze flessen van tevoren aan met PowerSlim water flavouring of suikervrije ranja als je even zin hebt in een ander smaakje. Een zwart kopje koffie of een lekker heet kopje thee kan natuurlijk altijd onderweg. Voor degenen die fase 1 zitten: let op dat je geen theesmaakjes met
fruit, zoethout of sterrenmunt kiest. Rooibos, groene, zwarte of witte thee is altijd een goede keuze.

Ontbijt

Zit je in een hotel dan zou ik zelf wat ontbijt producten meenemen, zoals Muesli Pure Chocolade Kokos of Muesli chocolade karamel, of je neemt lekker PowerSlim crackers mee en zoekt in je hotel het beleg wat is toegestaan voor jouw fase. Je kunt altijd een eitje bij je ontbijt nemen, vermijd de vruchtensappen en zoet broodbeleg of neem het beleg van PowerSlim mee zoals Hazelnoot chocolade pasta of aardbeienjam.
Zorg wel voor een goed ontbijt en neem ook voor tussendoor iets lekkers mee, want als je straks op de piste inspanning moet leveren doe je dat niet graag op een lege maag.

Lunch

Hét moment om even uit te rusten en bij te komen van de berg die je (keer op keer) hebt getrotseerd. Waarschijnlijk merk je nu je gaat zitten pas echt goed dat je honger hebt en is de verleiding groot om een lekkere schnitzel of curryworst te bestellen. Je kunt dit voorkomen door je goed voor te bereiden. Zorg dus echt dat je goed hebt ontbeten en dat je tussendoor jouw PowerSlim snack hebt gegeten. De hongerklap is er dan niet (of in ieder geval een stuk minder) en je bent dan veel beter in staat om een gezonde keuze te maken.Lunch op de piste?

Mager vlees en vleeswaren, zoals (Duitse) biefstuk, ongepaneerde schnitzel (mager varkensvlees), schweinerückensteak (mager varkenslapje), hühnerbrust (kipfilet);
Vis, schaal- en schelpdieren, bijvoorbeeld een stuk witvis met groente of scampi’s;
Vul dit aan met rauwkost en (toegestane) groentes.
Of neem een lekker salade.

Niet toegestaan:
– Kartoffelsalat (aardappelsalade)
– Wiener schnitzel (gepaneerde varkenslap)
– Worsten, zoals braadworst en curryworst
– Konigsberger Klopse (gehaktballen)
– Knödels (deegballetjes)

Toegestaan:
– Duitse biefstuk (gehakte biefstuk)
– Ongepaneerde schnitzel (mager varkensvlees)
– Schweinerückensteak (mager varkenslapje)
– Rinderfiletsteak (rundersteak)
– Hühnerbrust (kipfilet)

Diner

Zit je in een appartement, dan wordt het een stuk makkelijker. Jij hebt namelijk de touwtjes in handen.
Neem bijvoorbeeld een gourmet stel mee en ga lekker vlees en groentes halen in de winkel en dan kun je natuurlijk voor de rest van de familie wel gewoon brood erbij doen.
Je kunt hierdoor de avond gezellig vullen en jij bepaald zelf wat je eet.

Zit je nu in een hotel, zeg dan het personeel dat je geen koolhydraten eet en vraag extra groente i.p.v. pommes en kies een gerecht met mager vlees of vis.

Misschien lig je er na een dag flink skiën of snowboarden al lekker vroeg in. Maar heb je nog een eetmoment tegoed of is iedereen gezellig aan
de hapjes? Zorg er dan voor dat je voor deze gevallen ook voldoende PowerSlim tussendoortjes hebt meegenomen. Misschien wel een hartige snack zoals chips of barbecue snack, dan heb jij ook lekker
iets te knabbelen bij het knisperende haardvuur.

Grote trek?
Ben jij een fanatiekeling en sta je voor dag en dauw al op de piste? Als je eventueel last krijgt van
honger neem dan een extra PowerSlim (vlag) product en/of een kopje bouillon. Denk ook aan de
PowerSlim multivitamine en acidoslim. De acidoslim is ook handig als je eventueel kramp krijgt.
Je kunt deze dan, verdeeld over de dag, 1 of 2 extra innemen.

Per ongeluk off-piste gegaan?
Heb je toch die curryworst met frietjes niet kunnen weerstaan of is er een avond toch wat wijn of bier in gegaan?
Denk nu niet meteen dat alles verpest is en dat je er dan maar voor kiest om helemaal los te gaan. Dat is zonde, want 1 dagje de mist in gaan is natuurlijk heel jammer, maar dat betekent niet dat je alles tot nu toe voor niks hebt gedaan. Begin de volgende dag weer met frisse moed en pak het weer op. Print deze tips uit of save ze op je smartphone en lees ze op een zwak moment, of app je coach voor wat tips en bemoedigende woorden. Uiteindelijk zul je zo trots zijn op jezelf en zul je het resultaat zien bij het volgende weegmoment!

Heel veel plezier en succes en geniet van je welverdiende vakantie in de sneeuw!

Leave a Reply

Your email address will not be published.